ZACKO CONSULT  
 

Autonome groei als strategie

Autonome groei of ook wel organisch groei is voor veel bedrijven de voor de hand liggende strategische keuze. 

Groei van uw bedrijf of onderneming: dat is iets wat iedere ondernemer wel wil. U wilt uw bedrijf zien groeien en bloeien. Maar wat is dat: organisatiegroei of groei van uw organisatie? Is dat omzetgroei? Betekent dat per definitie een groei in het aantal medewerkers, een vestiging erbij en groter worden? Of denk je anders en wil je juist werken aan verdere professionalisering?


Groei van uw organisatie: wat is dat precies?

Groei van de organisatiegroei hoeft niet altijd te betekenen dat uw bedrijf groter wordt. Groei is ook op een aantal andere vlakken te bedenken zoals de verbetering van:

  • De interne processen: financieel, administratief, werkprocessen 
  • De kwaliteit van het product of de dienst
  • De kwaliteit van de medewerkers: competenties (kennis, vaardigheden, motivatie)
  • De interne en/of de externe communicatie (naamsbekendheid, imago, on line marketing)
  • Verbetering van het rendement, de liquide positie en cash flow van de onderneming
  • Duurzame inzetbaarheid van uw medewerkers.


 Groeit je bedrijf te langzaam of stagneert de groei van je onderneming?

Stagneert de groei van uw bedrijf of gaat de groei van uw organisatie te langzaam? Hoe kan dat? Wat zijn de oorzaken? Wat kunt u er aan doen? Hierbij een aantal mogelijke oorzaken voor de stagnatie van de groei van uw bedrijf.

  • In hoeverre is er nog voldoende aansluiting bij de marktbehoefte wanneer het gaat over de diensten of producten die je levert?
  • Is de prestatie van het sales team wel optimaal?
  • Wat is uw profilering in de markt en hoe wordt er gecommuniceerd?
  • In hoeverre is je organisatie stil blijven staan in ontwikkeling? Hebt je voldoende geïnvesteerd in nieuwe technologieën? Mensen?
  • Besteedt je voldoende tijd aan acquisitie en marketing of is daar de afgelopen jaren weinig aandacht aan besteed?
  • Sluit je marketing aan bij de behoeften en eisen van deze tijd en investeert je ook voldoende in online marketing?
  • Is de concurrentie je voor?
  • In hoeverre belemmer je zelf de groei van uw organisatie en kan je moeilijk loslaten en delegeren?

 

Zijn dit vragen die je bezighoudt en zou je willen weten welke antwoorden wij zouden hebben op deze vragen?  Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met je mee.

 

 

 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn